قوانین و مقررات

1 – در خصوص امور مربوط به پروازهای هوایی با توجه به مقررات حمل و نقل هوایی که در تاریخ 12 اکتبر 1939 در ورشو به امضا رسیده است و نیز اصلاحیه پیمان مزبور که در تاریخ 28 سپتامبر 1995 در لاهه تصویب گردیده و همچنین مقررات مربوط به سازمان هواپیمایی کشوری عمل خواهد شد.
2 – ثبت نام در این سایت رایگان است و قوانین و مقررات سایت از طرف کاربر لازم‌ الاجرا می باشد. خريدار در کليه مراحل خريد و يا استرداد بلیط، معترف به آگاهي کامل از قوانين بلیطهای جاری و همچنين نحوه خريد و سوار شدن به هواپيما بر اساس مکانيزم بلیط‌ های الکترونیکی می‌باشد. در صورت موافقت با این قوانین، بر روی چک‌ باکس کلیک کرده و فرآیند ثبت‌نام را کامل نمایید.
3 – مرجع رسیدگی به شکایات سازمان میراث فرهنگی و مرجع رسیدگی به شکایات مربوط به بلیط هواپیما سازمان هواپیمایی کشوری می باشد.
4 – نام و نام خانوادگی مسافر باید کامل و با کارت شناسایی مطابقت داشته باشد، مشخصات خود را باید به زبان انگلیسی وارد نمایید. لطفا در انتخاب پرواز و صحت اطلاعات فوق کمال دقت را بکار گرفته چون بعد از خرید بلیط امکان تغییر اسم مسافر وجود ندارد و مسئولیت هرگونه خطای احتمالی مرتبط بر عهده مسافر خواهد بود. ضمنآ همراه داشتن مدارک شناسایی در زمان مراجعه به فرودگاه الزامی است.
5 – در صورتی که درخواست صدور ویزای مسافر بدون پاسخ (Reject) بماند، مشمول کنسلی بوده و پرداخت بلیط با توجه به نوع پرواز بر عهده خریدار (کاربر مهمان) می باشد.
6 – در صورتیکه مسافر اقدام به خرید بلیط و یا هتل به صورت آنلاین نماید، کلیه مسئولیت عواقب نداشتن مدارک لازم از قبیل ویزای ترانزیت، ویزای کشور(های) مقصد، بیمه مسافرتی و مدارک احراز هویت با مسافر بوده است و این شرکت هیچگونه مسئولیتی در این مورد ندارد.
7 – كليه رزروهای نهايی شده (بعد از پرداخت) که در مواردي خیلی خاص (اشتباهات سیستمی، مشاهده مشكلات در رزرو، دلايل امنيتی، همزمانی رزرو با افراد بلند پايه، اشتباهات کارگزار و يا كارمندان رزرواسيون) ، چند ساعت (اداری) پس از رزرو لغو شده اند، سعي مي گردد رزرو ديگری در همان زمان برای مسافر تهيه شده و يا وجه به مسافر بازگردد.
8 – در خصوص بلیط چارتر هزینه غیر قابل استرداد می باشد.
9 – لغو و تغییر تاریخ باید تا دو روز کاری قبل از پرواز و تنها در ساعات اداری به آژانس اطلاع داده شود.
10 – بیمه مسافرتی برای کلیه افراد بالای 60 سال الزامی است که هزینه آن مجزا از مسافر اخذ می گردد.
11 – شماره پاسپورت می بایستی به صورت کامل به همراه حروف انگلیسی آن وارد شود در غیر این صورت کلیه جرایم و مسئولیت آن به عهده مسافر می باشد.
12 – در صورتیکه بعد از خرید بلیط اقدام به تمدید پاسپورت نمودید حتما کپی پاسپورت جدید را به ایمیل پشتیبانی ارسال نمایید. در صورتیکه آپدیت کردن اطلاعات طبق قوانین ایرلاین شامل هزینه گردد، مسافر موظف به پرداخت آن می باشد.
13 – قوانین کنسلی و تغییر تاریخ هر ایرلاین و هتل از لحظه جستجو موجود می باشد. در صورت نیاز به استناد همان قوانین هزینه کنسلی یا تغییرات لازم محاسبه می گردد.
14 – پرداخت عوارض خروج از کشور، مالیات شهری (City Tax) و مالیات مسافرتی (Tourist Tax) در کشور(های) مقصد و مسئولیت کنترل عدم ممنوع الخروج بودن مسافر به عهده شخص کاربر می باشد.
15 – بلیط خریداری شده غیر قابل واگذاری به غیر است و اگر مشخصات بلیط و مشخصات کارت شناسایی مسافر مطابقت نداشته باشد کارت پرواز صادر نمیشود و مسافر پذیرش نخواهد شد.
16 – اگر مسافر قصد کنسل کردن بلیط را داشته باشد، طبق قوانین اعلام شده هزینه کنسلی کسر گردیده و بازپرداخت الباقی تنها از طریق شماره‌ی حساب یا کارت بانکی که اعلام شده است، خواهد بود. روند بازپرداخت وجه ممکن است تا 14 روز کاری به طول انجامد. لازم به ذکر است اگر کنسلی حتی دقایقی پس از خرید انجام گیرد شرایط و هزینه آن طبق قوانین اعلام شده روی سایت می باشد.
17 – استرداد بلیطهای رفت و برگشت در صورت ارائه مدارک اقامتی مسافر یا بلیط برگشت دیگری امکان پذیر می باشد در غیر این صورت بلیط استرداد نمی گردد.
18 – پروازهای نرخ لحظه آخری به غیر از پرواز ماهان فاقد بار می باشند. در صورت ارائه خدمات خرید بار از طرف ایرلاین می توانید هنگام خرید بلیط در قسمت خرید بار ، با پرداخت هزینه اعلام شده روی سایت میزان بار لازمه را خریداری فرمایید.
19 – در صورتیکه از اعتبار پاسپورت‌ کمتر از شش ماه باقی مانده باشد ، اجازه‌ی خروج از کشوردرفرودگاه به مسافرداده نمی‌شود و مسئولیت آن به عهده مسافر می باشد.
20 – طبق مقررات سازمان هواپیمایی کشوری، مسئولیت کنسلی، تاخیر یا تعجیل در زمان انجام پرواز، برعهده‌ی شرکت هواپیمایی برگزار کننده‌ی پرواز است.
21 – مسافر به گروه های بزرگسال (سن بیشتر از 12 سال) ، خردسال (سن بین 2 تا 12 سال) و نوزادان (زیر 2 سال) تقسیم بندی می شوند و به غیر از گروه بندی سنی دسته بندی دیگری نیز وجود دارد که اطلاعات درخواستی این گروه ها باید هنگام صدور بلیط اظهار شود و این گروه بندی عبارتند از: مسافران نیازمند خدمات ویژه (معلولین، بیماران، کودکان بدون همراه و …) و همچنین مسافران با درخواست ویژه مانند متقاضی غذای مخصوص که بر حسب امکان ارائه خدمات شرکت هواپیمایی و به طور معمول در پروازهای با ساعت پروازی بلند مدت ارایه می گردد. برای ارئه مدارک پزشکی و مدارک مورد نیاز خدمات ویژه باید به آژانس هواپیمایی مراجعه کنید. در صورت بروز هر گونه اشتباه در وارد کردن رده سنی، مسئولیت آن با خریدار خواهد بود.
22 – هر مسافر بزرگسال می تواند فقط یک نوزاد زیر دو سال به همراه داشته باشد.
23 – امکان صدور بلیط برای کودک به تنهایی وجود ندارد.
24 – اگر مسافر نوزاد در سیستم ثبت شود، صندلی جداگانه برای او در نظر گرفته نخواهد شد.
25 – هنگام مراجعه به فرودگاه بایستی پرینت بلیط و یا شماره سریال بلیط خود را به همراه داشته باشید. همچنین همراه داشتن مدارک احراز هویت از جمله کارت ملی ، گذر نامه (در پرواز های خارجی) و روادید (در صورت نیاز) جهت صدور کارت پرواز الزامی است. مسافر بر طبق قوانین و مقررات جاری ، موظف به رعایت الزامات قانونی برای سفر می باشد.
26 – به منظور جا نماندن از پرواز ، به مسافت فرودگاه و ترمینال‌های ورودی و خروجی توجه کنید.
27 – همراه داشتن مجوز پزشکی جهت پذیرش خانم های باردار ، افراد مبتلا به بیماری های قلبی-عروقی ، بیماری های تنفسی ، صرع ، آنمی شدید ، دیابت ملیتوس کنترل نشده ، کسانیکه دیالیز می شوند یا کسانیکه از داروهای تضعیف کننده سیستم ایمنی استفاده می نمایند و یا هرگونه بیماری که سبب منع سفر هوایی باشد ، هنگام سوارشدن به هواپیما ضروری می باشد. خرید بلیط مسافرینی که دارای شرایط خاص پرواز مانند موارد فوق یا استفاده از ویلچر و بالابر هستند ، می بایست با هماهنگی آژانس انجام شود در غیر اینصورت هیچگونه مسئولیتی متوجه آژانس نخواهد بود.
28 – در صورتیکه مسافر اقدام به رزرو یا خرید بلیط از شرکتهای مسافرتی دیگر کرده باشد و از این وب سایت نیز اقدام نماید ، در صورت تکراری بودن رزرو ، این وب سایت هیچ مسئولیتی در قبال این رزرو یا بلیط نداشته و ابطال رزرو یا بلیط از طرف ایرلاین صورت می گیرد و مسئولیت آن به عهده شخص مسافر می باشد.
29 – حضور مسافر در فرودگاه برای پروازهای داخلی دو (2) ساعت قبل از پرواز ، و برای پروازهای خارجی سه (3) ساعت قبل از پرواز الزامی است.
30 – در صورتی که مشتری اقدام به رزرو بلیط خود نماید ولی درخواست صدور بلیط را در سایت ثبت نکند بعد از پایان محدوده زمان صدور بلیط این وب سایت هیچگونه مسئولیتی در قبال رزرو باطل شده ندارد و مشتری می بایستی مجددا اقدام به رزرو و صدور بلیط با قیمت جدید نماید.
31 – مشتری موظف می باشد شماره موبایل و پست الکترونیکی خود را جهت تماس های اضطراری د%D

0/5
فهرست